Arequipa

26 oktober 2017 - Arequipa, Peru

Dag 29
In de ochtend besloten met haast naar de terminal te gaan om de eerste bus naar arequipa te pakken. Binnen een half uur waren wij ingepakt, hadden ontbeten en stonden wij bij de terminal. Nu konden wij om 9 al de bus pakken! Nu zitten wij in de bus en de rit zelf zal zo een 5.5 uur betrekken. Aangekomen in arequipa een taxi gepakt naar het hostel! Hostel ligt midden in het centrum, helemaal top! De markt bezocht en een lekkere fruitsalade gefixt. Op tijd naar bed want Renée kan om 3 uur uit bed voor de colca canyon tour.

Dag 30
Renée is vroeg vertrokken en ik kon lekker uitslapen! Ik ben niet meegegaan vanwege de moeilijkheidsgraad van de tour en het feit dat ik nog niet topfit ben door de hoogte. En goed wij zijn beide grote meiden die heel goed ons eigen ding kunnen doen en niet constant samen hoeven te zijn. Mijn dag was niet heel spannend. Boodschappies gedaan en naar de kapper geweest en dat was het wel zo een beetje 😂

Renée;
Ik vertrok 3 uur s'ochtends met 14 man in een busje richting Chivay. Onderweg nog gestopt op een heel touristisch punt om condors te spotten. Sommige mensen waren alleen te laat weer bij het busje, dus de buschauffeur reed in eerste instantie met een half busje weg. Na wat onderhandelen is die met 50 soles extra toch omgekeerd om de rest op te halen. Toen we uiteindelijk rond 8 aankwamen bleek ik als enige van m'n busjesgroep in een andere groep te zitten. Mijn groep voor de aankomende 2 dagen bestond uit 3 jonge mannen, 2 stellen en 2 franse meiden. Leuke groep! Toen begon het lopen, vrijwel alleen maar naar beneden. In totaal hebben we 6 uur gelopen. Toen we in het oasegebied van de kloof aankwamen konden we nog heerlijk gebruik maken van het zwembad. Ik had wel al blaren en een beetje spierpijn in mijn benen en billen... Na een leuke avond waarin we natuurlijk nog wat kaartspelletjes gespeeld hebben gingen we slapen. We moesten namelijk weer vroeg op de volgende dag.

Dag 31

Renée:
Om 5 uur s'ochtends stonden we allemaal klaar om weer te gaan lopen, behalve 1 frans meisje. De vorige dag had ze het moeilijk gehad, dus vandaag heeft ze ervoor gekozen om op een ezel naar boven te gaan. De tocht naar boven leverde misschien minder spierpijn op, ik vond het wel zwaarder. 3 uur lang was het alleen maar omhoog klimmen. Uiteindelijk de top bereikt, gegeten en heerlijk in de hotsprings uitgerust. Deze hotsprings waren alleen wel erg warm. Daarna terug gereden naar Arequipa, afscheid genomen van m'n groep en naar het hostel terug gelopen. Onderweg zag een wel erg bekend gezicht. Kwam ik Danique tegen die allemaal lekkere dingen aan het kopen was. In het hostel gedoucht en toen avondje samen nagepraat en nog een potje gekaart voordat we gingen slapen.

Danique: ik heb vandaag weer vrij weinig uitgevoerd. Wetende dat Renée gesloopt terug zou komen van de tour maar haar lievings groenten ingeslagen en een lekkere lange wandeling gemaakt.

Dag 32

Vandaag moesten we voor 10 uur het hostel uit zijn. Want het was volgeboekt dachten wij. De eigenaar vroeg ons naar onze plannen en zei dat er een kamer vrij was gekomen. Toch nog een nacht in Peters hostel gebleven en met Renée door de stad gewandeld. Die ik onderhand redelijk goed kende. Naar de kapper gegaan en genoten van het warme weer! S'avonds was er een religieus feest en besloten wij de straat op te gaan om te kijken!