Copacabana

21 oktober 2017 - Copacabana, Bolivia

Dag 24
Wakker geworden met regen! Maar nu is het klimaat perfect. De bus vertrekt in de namiddag dus hadden wij nog een halve dag om niks te doen. Gelukkig mochten wij nog blijven in het hostel na het uit-checken! Om 4 uur in de tuk tuk gestapt en op naar de terminal. Er was ons verteld dat de bus pas om 7 vertrok naar La Paz maar bij aankomst hebben wij nog kaarten kunnen krijgen voor de bus van 5! Nu wacht ons een lange busrit waar wij hopelijk lekker in kunnen slapen! Nou ja Renée kan overal slapen, het is de vraag of ik kan slapen 😂

Dag 25
Om half 7 aangekomen in La Paz. Gelukkig beide zowat de hele rit geslapen! Eenmaal uitgestapt was er een erg aardige en knappe Boliviaan die ons vroeg waar wij heen moesten. Hij vertelde ons waar wij de bus naar Copacabana konden pakken en hield een taxi voor ons aan. Aangekomen bij de bus bleek dat die met 15 min zou vertrekken, helemaal top geregeld! Wel een lange tocht maar dan hebben wij het ook meteen maar gehad. Na ongeveer 2 uur te hebben gereden werden wij uit de bus gegooid en snapten niet waarom. Gelukkig spraken er 2 meiden engels en die zeiden dat wij met een boot over het meer heen moesten. Eenmaal gearriveerd aan de overkant moesten wij nog wachten op de bus die ook de oversteek ging maken. Er was ergens wel een misverstand want zoals het leek, bleek onze bus al te zijn vertrokken. Pure paniek want ja de backpacks lagen er nog in. Maar goed door de Nederlandse mentaliteit laat je je niet gek maken en kijk je verder dan je neus lang is. En ja hoor verderop stond onze bus nog op een bootje. Nu konden wij met een gerust hart verder! Aangekomen in Copacabana een hostel net buiten het centrum gevonden en onze kamer gedeeld met een Francaise. Onze kleding rook echt zoo vies. Je mag namelijk in niet zo veel hostels wassen. Het is maar goed dat je het niet kon ruiken via het blog, dus besloten wij ons zelf te verwennen en het te laten wassen. Verder de stad verkent en boot tickets gekocht om de volgende dag isla del sol en isla del luna te verkennen!

Dag 26
De wekker ging vroeg en ik (Danique) was nog steeds een beetje ziek. Wat niet gek was aangezien we binnen 24 uur van +-100M naar 3800M gestegen waren. Om kwart over 8 zaten wij al keurig op de boot en stond ons een bootrit van 1.5 uur te wachten! Een leuk feitje; de eilanden bevinden zich in het titikakameer, dit is het hoogst gelegen meer ter wereld! Eerst gingen wij naar Isla del Luna en mochten deze ook beklimmen! Wat ik (Danique) niet trok met het hoogte verschil 😅 uiteindelijk beklommen en het uitzicht was wederom prachtig! De boot weer gepakt en door gevaren naar Isla del Sol. Het zou een looptocht worden van 45 min en aangezien ik mij als een slappe theedoek voelde ben ik achtergebleven in de boot die naar de andere kant van het eiland vaarde. Daarentegen ging Renée de berg op. Mooi uitzicht! Renée is van weinig woorden helaas.

Eenmaal terug in Copacabana besloten wij toch nog een nachtje te blijven. Allebei lekker hard verbrand in onze smoelebakjes. Wij slapen weer in dezelfde kamer alleen nu met Door. Een israelier. Hij nodigde ons en het duitse stel uit voor avond eten en met nog 2 duitsers hebben wij heerlijk pizza gegeten!