Huacachina

10 november 2017 - Huacachina, Peru

Dag 45
Vandaag de taxi gepakt richting Huacachina dit is ongeveer 4 km van Ica vandaan en hier schijnt zich een oase te bevinden tussen de zanderige bergen. Eenmaal aangekomen een hostel binnen gelopen. Er werd ons verteld over de activiteiten. Wij besloten de wijnproeverij te doen en de tour over hoe wijn gemaakt wordt. Onze taxi chauffeur was dezelfde als die ons gebracht had naar Huacachina. Eenmaal aangekomen bij de wijngaarden kregen wij een tour over de ins en outs van wijn maken. Gevolgd door 3 proeverijen. Hier kregen wij wijn, pisco en piscocremes! Zeer smakelijk! Eenmaal terug gekomen aan het zwembad ontspannen! Aan het einde van de middag de lagune opgezocht en wat is dat mooi! Midden tussen de zandbergen ligt een meer met verschillende soorten vogels en bomen. Zoiets zullen wij nooit meer ergens anders zien!

Dag 46
Vandaag besefte ik mij (Danique) dat ik alweer op de helft ben van mn reis. Vandaag hebben wij vrij weinig gedaan aangezien wij weer getroffen waren door ziektes.

Dag 47
Vandaag zijn wij gaam zandboarden! Tot mijn grote verbazing kon ik het vrijwel meteen. (Danique). Het enige zware was het steeds naar boven lopen met zandboard. Wij konden ook een zandboard tour doen maar wij kwamen er achter dat je op het strand zelf ook een zandboard kon huren en dit scheelt natuurlijk veel qua geld.