Machu Picchu

31 oktober 2017 - Machu Picchu, Peru

Dag 33
Wekker ging vroeg en wij zijn onderweg gegaan naar de busterminal! Dachten dat er overdag genoeg bussen reden maar het bleek er maar 1 te zijn richting Cusco. Gelukkig had deze nog wel plekken over. Na een rit van bijna 12 uur aangekomen in Cusco! Taxi gepakt en Renée zei bij welk plein wij afgezet moesten worden. Het zou maar een klein stukje lopen zijn. Bijna aangekomen moesten wij nog een hele hoge trap op met backpacks. Allebei redelijk gesloopt van de busrit was dit niet bevorderlijk voor voornamelijk mijn humeur. Aangekomen in het hostel was het overboekt en mochten wij in een dorm slapen. Dacht het even niet en zijn naar het hostel verderop gegaan waar wij wel terecht konden!

Dag 34
S'ochtends stond op de planning; nieuw hostel dichter bij het centrum en kijken naar de Machu Picchu tour! Vrij vroeg liepen wij langs een hostel 20 meter bij het centrum vandaan! Zelfde prijs en wij mochten hier meteen de kamer in! Vandaag was een rustdagje. Eerst gekeken naar een tour en meteen geboekt voor de daaropvolgende dag! Vrij vroeg werd ons een hele goedkope massage aangeboden! Eerst getwijfeld maar daarna toch gedaan! Heerlijk een uur lang! Compleet ontspannen!

Dag 35
Half 8 stonden wij te wachten op de auto om naar Machu Picchu te gaan. Met een man of 20 over weer hele smalle wegen met diepe afgronden gereden. Na 7 uur rijden kwamen we aan. We werden vrijgelaten, als we maar op een bepaald tijdstip in het stadje Aguas Caliente aankwamen. Na 2 uurtjes lopen kwamen we aan. Wij zaten in hetzelfde hostel als een Nederlands stel en sliepen op een kamer met een Zwitserse meid.

Dag 36
De wekker ging om 4 uur 😅
Omdat ik (Danique) over het treinspoor met losse stenen door mn knie was gegaan kon ik niet de tocht naar de Machu Picchu lopen en moest ik de bus pakken. Renée deed dit wel en het waren 1100 traptredes steil omhoog! Om 6 uur waren wij beide bij de ingang van de Machu Picchu. Met een groep van 20 man hadden wij een engelse gids. Voor het eerst waren wij met best veel nederlanders. Maar ja wat verwacht je op zo een toeristische plek. Hele mooi foto's gemaakt en veel gehoord over de geschiedenis. Alleen niet alles begrepen want ja de tour guide z'n engels was niet top. Toen hadden wij vrije tijd en hebben wij nog even rond gelopen. Aangezien wij nog naar beneden moesten lopen en nog 8 km richting de auto zijn wij redelijk vroeg weer afgedaald! Dit zodat wij in ons eigen tempo terug konden lopen. Beste keuze ooit want de wandelroute was nu nog heel erg rustig en voelde je je niet opgejaagd door andere touristen. Ik (Danique) had het de dag ervoor heet tijdens het lopen en had m'n broek afgerist. Dit had ik beter niet kunnen doen want ik ben meer dan 50 keer gebeten op m'n benen door verschillende insecten. Eenmaal aangekomen bij Hidrolectrica gewacht op onze auto. Maar natuurlijk vertrok die van ons als laatste. Na 6 uur bijna aangekomen in Cusco reed onze chauffeur nog even tegen een andere auto aan. Uiteindelijk waren wij om 10 uur s'avonds weer in het hostel uitgeteld en wel!

1. Marianne van den Bogart:
    9 november 2017
    Hai Renée (en Danique),
    Vanmiddag je moeder gesproken en gelijk op zoek naar jullie verhalen en foto's. Er leuk om te zien en te lezen. Een vergelijkbare reis hebben wij in 2004 gemaakt. Genieten toch?
    Heel veel plezier nog en we blijven je volgen.
    Warme groet Lenie en Marianne