Paracas

14 november 2017 - Paracas, Peru

Dag 48
Vandaag vroeg de taxi gepakt naar Ica en hier de bus gepakt naar Pisco! Een rit van 1.5 uur en toen weer een taxi gepakt naar Paracas. Wij werden gedropt bij een touristenbureau. Niet omdat wij hier om gevraagd hadden maar goed. Deze meneer had een hostel voor ons aan zee. Prachtig uitzicht! Wel een gevaarlijke trap naar boven en wat irritante vrijwilligers die te aanwezig waren en te veel herrie maakten.

Dag 49
Hierdoor besloten wij een ander hostel te zoeken. Wij werden op straat aangehouden door een vrouw voor een tour naar de Ballestas eilanden en met een bijbehorend hostel. Vet chill hostel! Wij slapen in een soort tuinhuisje. Aangezien wij hier langere tijd wilden blijven boekten wij meteen een paar dagen. Aangezien het nog vroeg was besloten wij de lagune op te zoeken. Met de taxi heen. Eenmaal gearriveerd bleek het prachtig te zijn! Mooi water en de eerste pinguïns al gespot! Het enige jammere was, was dat het hele strand bezaaid was met dode zeeleeuwen. Renée heeft zich toch wel een tijd vermaakt met schelpjes zoeken terwijl ik een stukje ben gaan wandelen. S'middags rond lunchtijd besloten wij te gaan eten bij een lokale tent. Natuurlijk vis aangezien het niet verser kon. Wij besloten ons te wagen aan de welbekende ceviche. Om eerlijk te zijn vonden wij het niet te vreten. Dit gaf ons ook weer een schuldgevoel omdat wij bijna alles lieten staan. Toen wij terug gingen bleek er geen bereik te zijn, en geen taxi's. Dit betekende lopen, zo'n 10 km. Gelukkig besloten wij te gaan liften en konden bij een vriendelijke man instappen. Gaar van de dag lekker op tijd het bed ingekropen.

Dag 50
De Balestaseilanden. Om 8 uur verzameld en met ongeveer 40 man in een soort speedboot gepropt. Het was een kwartiertje varen. Op dit eilanden bevonden zich pinguïns, vogels en zeeleeuwen. Onze gids vertelde ons dat er ongeveer 20.000 vogels zijn, want het is paartijd. Wat raar is voor ons zo in november maar hier is het natuurlijk lente. Ontelbaar veel zeeleeuwen gezien en met recht onze ogen uitgekeken!!

Dag 51
Vandaag een relaxdag waarin we niet veel hebben gedaan, dus niet veel woorden aan vuil maken.

Dag 52
Vandaag gaan wij sportief doen. Niet mijn idee maar goed is ook eens leuk voor de verandering. Wij hebben een fiets gehuurd. Een mountainbike om precies te zijn. Het was een km of 8 vanuit Paracas naar het strand! Eerst ging het fietsen makkelijk totdat wij in het nationaal park aankwamen en de weg vol met gaten zat. Bedenk dan ook dat een mountainbike zadel niet vrouw vriendelijk is. De weg bevatten veel ups en weinig downs 😂. Eenmaal aangekomen bij het strand was het prachtig! Er was bijna niemand en het was echt een stukje paradijs. Het water was veels te koud om te zwemmen helaas. Wij hebben hier een aantal uurtjes genoten van het uitzicht en zijn toen weer terug gaan fietsen. Dit was was wel wat gemakkelijker aangezien het voornamelijk naar beneden was. Terug gekomen in het hostel kwamen wij er achter dat wij weer eens goed verbrand waren, maar goed dit gebeurt ons eigenlijk wel elke week 😂