Puno

23 oktober 2017 - Puno, Peru

Dag 27
S'ochtends samen ontbeten mer Dor en toen ging hij ervandoor. Hij ging de isla del sol tocht maken. Wij arriveerden om half 9 bij de bus die richting Puno ging. Wij verlaten vandaag Bolivia en steken over naar Peru! Na 15 min waren wij al aangekomen bij de grens en konden wij eerst door de boliviaanse grens om vervolgens ook bij de peruviaanse grens over te moeten steken. Dit ging gelukkig vlotter dan gedacht! Eenmaal aangekomen bleek ons geboekte hostel niet open. Allebei beetje chagrijnig aangezien we hier 30 min voor gelopen hadden. En wij wilden per se een hostel met keuken dus was dit een aanzienlijke uitdaging om te vinden. Gelukkig gevonden en toen boodschappen gedaan in een mega supermarkt. Aangezien ons hostel vet relaxt is, besloten wij nog een extra nacht te boeken en spendeerden wij de rest van de avond bij de pooltafel!

Dag 28
S'ochtends kom je er pas achter dat er een tijdsverschil is tussen Peru en Bolivia. Het is hier namelijk weer een uur vroeger. S'ochtends op zoek gegaan naar de markt en die volledig gemist. Na 1.8 km omgelopen te hebben vonden wij uiteindelijk de markt en hebben wij alvast avondeten ingeslagen! Om 12 uur werden wij opgehaald voor een tour van een halve dag. Opzoek naar de floating islands. Hier wonen mensen met recht op een dorp dat bestaat uit vlotten. Eenmaal aangekomen kregen wij uitleg over het ontstaan en onderhouden. Zo zijn dit de enige floating islands van riet in de wereld. Op elk eiland wonen 5 gezinnen. En om de 15 dagen gaat er nieuw riet op het eiland om het in stand te houden. Wij vonden het gaaf om te zien, maar het was wel iets te touristisch voor onze smaak.  Savonds hebben wij super gezond gegeten. Een volle bak sla en onbekend koeienvlees. Na het bakken bleek dat wij biefstuk gekocht hadden!!! Spotgoedkoop natuurlijk want voor 230 gram waren wij nog geen euro kwijt!