Cuenca

23 november 2017 - Cuenca, Ecuador

Dag 58
Om half 8 aangekomen in Cuenca! Ergens gepind en een hostel gezocht. Aangezien wij hier maar 1 nacht verblijven de goedkoopste zonder wifi. Je betaald in Ecuador met de amerikaanse dollar. Vandaag gaan wij een stadswandeling maken door Cuenca. Eerst liepen wij naar de befaamde kerk. Een zeer indrukwekkende kerk! Rooms-katholiek en super groot. Met vele beelden uit het Christelijk geloof. Vervolgens buiten geinterviewd door wat lokale jongens voor school. Zij moesten namelijk hun engels oefenen. Daarna heerlijk geluncht en doorgelopen naar een museum. Dit ging over een klooster en de restauratie hier van. Zeer interressant en leerzaam. S'avonds hebben wij dan ons eindelijk gewaagd aan een typische Zuid-Amerikaanse traditie. Namelijk cavia. Ze werden gebraden boven een vuur op een stok. Hoe ze eraan werden gereigd was redelijk luguber. Je kreeg de hele cavia dus ook de ingewanden. Wij moeten toch zeggen dat het best lekker was. Het was zacht mals vlees dat ergens wel een beetje op kip leek