Mancora

21 november 2017 - Máncora, Peru

Dag 55

Op naar Mancora! Eerst nog met z'n alle ontbeten en toen naar de terminal! Wij zijn nu weer met zn 2en want wij reizen omhoog en de andere naar beneden. Denk je bij de terminal te zijn, sta je gewoon bij een bushalte. Met een beetje stress toch wel aangekomen bij Cruz del Sur. Onze busmaatschappij. Je betaald best een hoop maar het comfort dat je er voor terug krijgt is top! Een heerlijke stoel en een tablet waar je spelletjes op kan spelen, en meerdere films kan kijken. Dan is een busrit van ruim 24 uur best te doen!

Dag 56
Half 10 arriveerden wij in Mancora! Naar het Point hostel gelopen. Dit hostel hebben wij gekozen omdat wij 20% korting krijgen vanwege ons verblijf in hetzelfde hostel in Lima. Het ligt 20 meter bij het strand vandaan. Na een strandwandeling zijn wij neergestreken op een terras. Mancora is een party stad en dat is te merken. Het begon s'middags pas te leven en er worden veel drugs aangeboden onderweg. Op de terug weg langs alle winkeltjes gelopen en brood gehaald als avondeten. Dit hebben wij op het strand opgegeten bij zonsondergang.

Dag 57
Surfen! Renée ging surfen want ik had er niet echt behoefte aan. Ik (Renée) had om 9 uur afgesproken. Daar waren nog 2 andere meiden uit Rusland die al vaker een lesje hadden gevolgd. Het was voor mij de allereerste keer surfen. Nadat we een wetsuit hadden aangetrokken kregen we alledrie een eigen instructeur. Ik moest eerst op het strand oefenen met opgespringen, daarna gingen we de zee in. Het water was nog wel redelijk fris en er waren helaas niet heel veel golven. Ondanks dat kon ik na een uurtje oefenen op de surfplank staan en bracht de golf mij een stuk verder. Niettemin viel ik er 9 van de 10 keer weer na 3 seconden af. Het was in ieder geval wel erg leuk om een keer gedaan te hebben.

S'middags de bus geregeld naar Cuenca! Wij gaan vannacht Ecuador in. Daarna bij ons strandtentje genoten van de zon en nog even langs de boulevard gelopen. Gelukkig konden wij onze backpack laten staan in het hostel. Hier aten wij ons avondmaal en om kwart over 10 stapten wij de tuktuk in op naar de bus! De bus zou om half 12 vertrekken maar goed dit is Zuid-Amerika dus dat werd 12 uur. Om half 2 kwamen wij aan bij de douane. Ons was verteld dat dit erg lang kon duren. Maar als je s'nachts aankomt ben je er zo doorheen. Dit was de kortste doune doorgang van alle landen tot nu toe. Je wordt onderweg wel veel vaker gecontroleerd dan in Peru en Bolivia. Toen een poging gewaagd om te slapen.