Lima

19 november 2017 - Lima, Peru

Dag 53

Vandaag zaten wij om half 9 al in de taxi richting Pisco om vanuit daar de bus naar Lima te pakken! De taxi kon ons niet naar de terminal brengen dus moesten wij overstappen in nog een taxi. Deze taxi werd volgepropt met mensen. Uiteindelijk met z'n 5en in de auto en met backpack op schoot op naar de terminal! Bij aankomst konden wij met 2 minuten al in de bus stappen. Rond half 2 kwamen wij aan in Lima. Toen een taxi gepakt maar deze man begreep ons niet dus gooide ons er ergens uit, zo'n 3 km van het hostel. Na nog een taxi zijn wij aangekomen bij het hostel en dat was een financiele tegenvaller. Het koste meer p.p. dan waarvoor de avond ervoor met zn 2en hadden geslapen. Wij gingen specifiek naar dit hostel om oudklasgenoot van Renee te meetten. Tian had onderweg Amber leren kennen en zo waren wij met zn 4en. Was fijn om weer volop Nederlands te kunnen praten. S'avonds uiteten geweest met z'n allen en natuurlijk gekaart.

Dag 54
Met z'n alle besloten nog een dag te blijven in Lima. Is wel zo gezellig. Na een goede brunch naar Miraflores gelopen. Dit is de bekenste wijk van Lima. Ook de veiligste en dus vol met toeristen. Hier rond gelopen en toen door naar een parkje vlak bij een grote shoppingmall! Uiteraard gekeken maar dat waren Nederlandse prijzen dus met lege handen terug gekeerd naar het hostel. Was nog een redelijk sportieve dag ook. Uiteindelijk zo'n 10 km gelopen 👍. S'avonds werden wij gek gemaakt door de eigenaresse van de bar. Die iets te hard aan de drank en drugs had gezeten. De avond ouderwets afgesloten met een potje kaarten.