Nazca

6 november 2017 - Nazca, Peru

Dag 40
S'ochtends vroeg weg gegaan richting de terminal! Bus gepakt naar Nazca. De rit zou 15 uur bedragen en dit zou betekenen dat wij midden in de nacht aan zouden komen. Renée had hier redelijk de pest in. Maar goed dat krijg je als je moet reizen zonder de exacte tijden te weten. Na zo'n 13 uur in de bus te hebben gezeten werden wij er uit gezet. Wij waren in Nazca gearriveerd. Het was inmiddels 12 uur s'nachts en zijn in een taxi gesprongen die nog een goedkoop hostel wist! Top geregeld en ons bed ingedoken.

Dag 41
Vroeg het hostel verlaten op zoek naar een nieuw hostel! Dichtbij het centrum kwamen wij terecht in een hostel met de naam Buen Pastor. Goedkoop voor de kwaliteit kamer en 50 meter bij het centrale plein vandaan! Aangezien wij slecht hadden gegeten de vorige dag door de busrit zijn wij heerlijk gaan lunchen. Verder hebben wij een heel stuk gewandeld en besloten onze was te laten doen, want ja dat was heel erg nodig. S'avonds zondsondergang bekeken vanaf het dakterras en gaan slapen.

Dag 42
Vandaag gaan we de Nazca lines bekijken! Dit zijn lijnen in de grond die dieren en symbolen vormen. Hoe deze lijnen zijn ontstaan en al bestaan weet niemand. Het is nu een toeristische trekpleister. Er werd ons een vlucht aangeboden over de lijnen maar dit vonden wij te duur en hebben wij een taxi gepakt. De chauffeur was helemaal top! Wij hebben niet alle figuren gezien, maar genoeg om er een beeld van te krijgen! S'avonds uit eten geweest. Ze hebben een vast menu waar je begint met soep. Je kan je hoofdgerecht kiezen uit 4 gerechten! Je krijgt hier zelfs drinken bij en dat allemaal voor maar 7 Sol! Dat is €1.85! S'avonds hebben wij heerlijk een film gekeken en toen was de dag alweer voorbij!

Dag 43
Vandaag een relax dag! Hele stad weer afgelopen en zonnen op het terras! S'avonds weer uit eten gegaan want ja je kan voor dat geld zelf niet koken. En daarna weer een film gekeken.