Cochabamba

11 oktober 2017 - Cochabamba, Bolivia

Dag 15
Na een aparte nacht in een gedeelde slaapkamer. Wel met zn 10'en! Mannen en vrouwen 😅. Danique dacht ook eens leuk een hostel te boeken, maar na dat debakel heeft zij er geen zin meer in. Vroeg vertrokken en zo'n km of 3 gelopen naar het volgende hostel! Ondertussen natuurlijk wel nog gestopt voor een frozen yoghurt. Het zag er eerder uit als een hotel en was qua prijs ook duurder. Dit boeide ons met recht geen hol want wij hadden al even niet gedoucht en waren toe aan luxe. Een heerlijk grote kamer met warme douche en een balkon. Nadat wij weer helemaal fris waren en de was gedaan hadden was het weer tijd om te lunchen. Wij kwamen bij een koffietent uit waar Renée de grande koffie bestelde. Dit was ongeveer een halve liter aan koffie. En beide een stuk taart wat echt genieten was. Terug naar het hostel en s'avonds maar uiteten gegaan. Samen kosten ons dat 50 BOB, dat is omgerekend zo' n €6,25! Toen nog een ijsje gehaald als dessert en toen weer lekker onder het wol gekropen.

Dag 16
S'ochtends vroeg m'n bed uit gezweet want god wat was het warm. Vandaag vertrokken wij weer naar een ander hostel en besloten we de taxi te pakken! Hostel Elisa zag er zo gezellig uit dat we meteen 2 nachten geboekt hadden. Danique had, dachten wij een afspraak vandaag bij de tatoeage shop. Dus liepen wij weer naar de andere kant van de stad om hier naar toe te gaan. Echter aangekomen bij de shop bleek het om een dag later, vrijdag de 13e te gaan. Terug gelopen langs de markt voor voedsel en gerelaxed bij het hostel. Wij zagen namelijk achteraf dat we maar liefst 11 km hadden gelopen. Even een aflevering van HNTM gekeken en een potje gekaart en toen was de dag alweer voorbij.

Dag 17
Vandaag begonnen we redelijk laat want wij hadden beide opstart problemen 😂. Het was een rustig dagje! Allereerst gingen wij naar het beeld Christo de Concordia. Een beeld van Christus boven op een berg. (En ja, die staat ook in Bolivia). Tot Danique grootste opluchting ging dit met een soort skilift omhoog. Eenmaal boven aangekomen had je een fantastisch uitzicht over heel Cochabamba! Wat nog groter was dan verwacht! Hier hebben wij genoten en onze ogen uitgekeken. Toen was het lunchtijd en na 2 km wandelen kwamen wij bij een soort snitzel tent. Hier aten we een broodje en toen was het tijd voor de tatoeage. Met gezonde spanning naar binnen gegaan en na met wat hulp van de vertaal machine hadden wij beide hetzelfde idee. Het was mijn pijnlijkste tatoeage tot nu toe! Maar het eindresultaat was boven verwachting! Beide weer gaar aan het einde van de dag en om 9 uur naar bed gegaan. 😂

Dag 18
Vroeg het bed uit op naar de terminal voor de bus naar La Paz. Uiteindelijk de bus van half 12 gepakt met het idee dat het een 4 uur durende busrit zou worden. Allebei lekker tukkie gedaan! Eenmaal na 4 uur kwamen wij erachter dat het nog ruim 120 km was en het dus helemaal geen 4 uur zou duren. Ongeveer 8 later kwamen we eindelijk pas aan.